Cifla RaceRunners

Kiwanis Nijmegen steunt Atletiekvereniging Cifla met geld en handen Atletiek vereniging Cifla organiseerde op 14 april 2018 de NSGK Cup voor RaceRunners. Kiwanis Nijmegen was erbij om de organisatie te ondersteunen en voor de aanschaf van werd een cheque van € 12.750 overhandigd.

Een RaceRunner is een soort van driewielfiets zonder pedalen en met borststeun.Kinderen kunnen zich hiermee voortbewegen door te lopen of te rennen.De RaceRunner is geschikt voor kinderen met een lichamelijkebeperking (zoals bv. cerebrale parsen, spina bifida of andere syndromen) die in het dagelijks leven een rollator of rolstoel gebruiken voor hun mobiliteit. Voor deze kinderen biedt de RaveRunner de mogelijkheid om aan sport te doen Kiwanis Club Nijmegen hielp Cifla bij de organisatie van de cup. Er werden ballonnen opgeblazen, leden van Kiwanis stonden bij aankomst bij de atletiekbaan klaar om ouders te helpen met het laden en lossen van rolstoelen,RaceRunners en ander sportmateriaal. Er werd geholpen met de inschrijving voor de wedstrijden en allerlei andere voorkomende werkzaamheden.

In de ochtend namen maar liefst 11 kinderen deel aan een clinic, waarin zij kennis konden maken met RaceRunners (een sport die inmiddels officieel is erkend als paralympische sport). Na afloop melden 6 van hen zich meteen aan voor RaceRunning bij een Atletiekvereniging. 's-Middags renden 46 kinderen uit Nederland, België, en het verenigd Koninkrijk op hun RaceRunner om de eerste plaats op de 40/60/100/400 en/of 800 meter.

Na afloop van de wedstrijd ontving Theo Terhaard (die op die dag ook nog eens jarig was!) namens Atletiekvereniging Cifla uit handen van de president van Kiwanis Nijmegen een cheque voor een bedrag van 12.750,-- EURO. Dit bedrag voor de aanschaf van drie nieuwe RaceRunners was deels afkomstiguit fondsen geworven door leden van Kiwanis Nijmegen, met het bakken en verkopen van kerststollen en deels afkomstig uit de fondsen van het NSGK en het Foppe Fonds.

Een zeer geslaagde dag met veel blije (kinder-)gezichten.
Serving the children of the world.
Mission accomplished!